מדפים למחסן – כיצד לבחור נכון?

מדפים למחסן | קרדיט: מדפית

מדפים למחסן קיימים היום בשלל גדלים, צבעים ואיכויות, אך ככל שהבחירה יותר קשה, כך היא גם עלולה להוות סיכון עתידי. כאשר בוחרים מדפים למחסן צריך לקחת בחשבון משתנים רבים כגון:

  • איכות החומר
  • מידות המדפים
  • עיצוב
  • נוחות וקלות התקנה
  • משקל העמסה
  • מודולריות

בכל אחת מן הנקודות הללו, כאשר נותנים להם את הדגש הראוי, ניתן להבחין כי קיימים גם דגמים רבים בשוק שרובם או מקצתם אינם נותנים מענה בתחומים אלו ועל כן יש לבצע מחקר שוק מקיף על מנת להגיע למסקנה הנכונה כיצד לבחור מדפים למחסן הביתי \ העסקי שלכם.

אילו מדפים משולבים עץ מתאימים לי?

כיום המדפים הפופולריים ביותר הנמכרים ברחבי הארץ הם מדפים למחסן עשויים מתכת משולבים MDF או עץ. קלים להרכבה, מודולריים וגם בעלי חזות מרשימה. החסרון הוא שספקים רבים בארץ “חוסכים” במהלך הייצור על חלקים בטיחותיים ולכן יש לשים לב שלמוצר מדפים למחסן ישנם קושרות, מחברים עבים ורגליות פלסטיק חזקות על מנת לשמור על הריצוף בבית \ במחסן.

מדפים קלים בדרך כלל מגיעים עם חריצים להרכבה קלה הנקראים סופרסלוט ומתחברים בקלות ללא צורך בכלי עבודה ממשיים (אולי פטיש גומי במקרים מסויימים). הם קלים לנשיאה טרם ההתקנה והמשקל שלהם נמוך, אך אל תתנו לעובדה זו להטעות אתכם, לרוב הם יכולים לשאת משקלים גדולים שמגיעים גם עד ל-800 ק”ג לסט מדפים שלם.

מדפים למחסן עשויים חומרים איכותיים וגם איכותיים פחות

המדפים למחסן אשר משולבים עץ בדרך כלל מיוצרים מאלומיניום מחוזק, אם כי ישנם יבואנים שונים המזמינים אותם מאלומיניום דק, מה שפוגע גם בבטיחות וגם במשקל ההעמסה המובטח לצרכן הסופי. יש לשים לב ולוודא את סוג החומר ועוביו טרם הרכישה. כמו כן, תמיד מומלץ לרכוש ישירות, במידת האפשר כמובן, מהיבואן אשר מחזיק באמתחתו את כל הפרטים הטכניים הרלוונטיים ופחות מספקי משנה או חנויות קצה שמתייחסים למוצר כאל כל מוצר מדף אחר.

יש לבדוק תמיד האם במדפים שאתם רוכשים יש חריצים לצורך קיבוע לקיר (מומלץ מאוד בהעמסה של משקלים כבדים) וכמובן שצריך להדגיש בפני כל אחד שאין לטפס על המדפים, אפילו לא להניח עליהם רגל. בסיכומו של עניין מדובר במוצר מצויין, יעיל ואפקטיבי שמתאים לכל מחסן ואפילו לחנויות. כיום ניתן למצוא חנויות רבות שעברו להשתמש במדפים אלו לצרכי תצוגה פרונטלית מול הלקוחות.